5 Ocak 2009 Pazartesi

İskenderiye'ye Giriş

Sevgili Dostlar,
Bu blog sitesini açmamın nedeni bir süredir iş sebebiyle bulunduğum İskenderiye şehrini sizlere tanıtmak. Bu şehre ilk geldiğimden şehir ile alakalı internetten bilgi taraması yaparken tek tük günübirlik gezi yazılarının haricinde elle tutulur pek bir bilgi bulamadım. Piramitlerin orada olmasından mıdır bilinmez ama başkent Kahire ile alakalı epey bir bilgi bulabiliyoruz. Bu sebepten dolayı burada geçirdiğim yıllar içersinde gerek ingilizce ve arapça kaynaklardan edindiğim ve yerinde doğruladığım bilgileri, gerekse kendim bulduğum, gezdiğim mekanları bir araya toplamak amacıyla bu siteyi kurmuş oldum.
Mühendis olmamdan kaynaklanıyor sanırım gezerken ve de gezi yazısı yazarken dahi plan taslak yapmaktan kendimi alamıyorum. İlk defa gezeceğim yer için dahi illaki google earthten mekanı bulup yollarını işaretleyip mesafeyi hesaplayıp çıktısını alıp arabama koymadan yola çıkamıyorum. Dolayısıyla bu sitede de önce nelerden bahsedeceğimizi sırasıyla anlatayım.

Efendim öncelikle İskenderiye şehri hakkında genel bir bilgi verdikten sonra, şu başlıklarda yazılar devam edecek.

Büyük İskender'in Hayatı
İskenderiye'nin tarihi
İskenderiye'nin bugünü
Yeraltı Mezarları
Pompey Sütunu ve Serapeum Tapınağı
Ebul Abbas Camii
Kayıtbay Kalesi
İskenderiye Feneri
İskenderiye Kütüphanesi
Antik Tiyatro
Roma ve Mısırın Kraliçesi Kleaopatra
Eski Dünyanın 7 Harikası
Orta Dünyanın 7 Harikası
Hypatia
Tosun Paşa
Aziz Mina Katedrali
Türk Şehitliği
Munteza Bahçeleri ve Munteza Sarayı
vs vs...
Umarım keyif alırsınız. İyi vakit geçirmeniz temennisiyle...

1 yorum:

  1. Kardeşim Allah utandırmasın, yolunu açık etsin. İskenderiye hakkındaki yazılarını ilgiyle takip edeceğimizden şuphen olmasın. Devamını bekleriz.
    Başarılar...
    Hamit YAŞASIN

    YanıtlaSil